Fogyás mozgás nélkül?

Aki esetleg a címből ítélve valamilyen egzotikus úticél ismertetésére gondol, az kivételesen most téved, ám nem sokat, hiszen egy hasonlóan pihentető tevékenységet mutatok be, a szaunázást. Ha viszont a szaunázásra gondolunk eszünkbe jut a tőle elválaszthatatlan Finnország ahol korántsem mediterrán éghajlat vár ránk.

A szaunába belépve elénk tárul a kályha, rajta a szaunakövekkel, a padok, valamint a dézsa, benne a kanállal. A kályha felmelegíti a szaunát az ideális hőfokra, ami általában 80-100 °C. A szaunakövek a meleg megtartására szolgálnak, valamint ezeket locsoljuk vízzel, hogy egy kis párát szabadítsunk fel a könnyebb elviselhetőség kedvéért. Gondosan válasszuk ki helyünket a padsorok felső, és alsó fokozatai között, ezzel meghosszabbíthatjuk a bennt töltött időt, és minimális értékben szabályozhatjuk a hőt is, amit el kell viselnie szervezetünknek.

Szaunázásnál az egyik legfontosabb szabály, hogy fokozatosan szoktassuk magunkat hozzá. Kezdőként heti egy alkalomnál többször ne terheljük le a szervezetünket a szokásosnál három-négyszer nagyobb hőmérséklet elviselésével. Ezekre az alkalmakra szánjunk elegendő időt, egy szaunázás az azt követő relaxációs periódussal együtt 70-90 percet vesz igénybe. Megfelelően készüljünk elő, zuhanyozzunk, majd töröljük magunkat szárazra, ezután lépjünk be a helyiségbe. Foglaljunk helyet, és töltsük bennt a megfelelő időperiódust. Kilépve zuhanyozzunk le hideg vízzel, majd pihenjünk pár percet, majd ismételjük meg a folyamatot négyszer-ötször. Nagyon fontos, hogy szaunázás közben ne igyunk, csak a teljes periódus után a relaxációs időt is beleszámítva pótoljuk a folyadékveszteségünket.

A szunázás különböző típusairól a Hajráegészség.hu-n olvashatunk. 

Írta: Tóth Tibor
Fotó: sxc.hu

Hozzászólások

Név E-mail cím A képen látható számsor:
Hozzászólásommal elfogadom a hajraveszprem.hu szabályzatát.

A rovat további cikkei

Facebook