Légi triatlon Balatonfüreden

Szinkronműrepülés, ballonvadászat és freestyle-műrepülés is szerepel a július 1-i és 2-i légi viadalon.

Rangos eseménynek ad otthont Balatonfüred ege július első két napján. Ekkor rendezik meg a második Grand Aero Challenge műrepülő versenyt, ahol nem csak a gépek teljesítménye, hanem a pilóták képzettsége is jelentős hangsúlyt kap - számolt be a bulvársport.hu.

Három számból áll a verseny, amelyet július 1-én és 2-án rendeznek meg Balatonfüreden. A légi triatlon első megmérettetése a szinkronműrepülés, amely igazi izgalmakat kínál az érdeklődőknek. A feladat során a két pilóta a balatonfüredi kikötő vize felett ugyanazon programot repüli fej-fej mellett, szinte szinkronban. A futamot a kijelölt pályát rövidebb idő alatt teljesítő versenyző nyeri meg. A pilóták második feladata, amelyet hívhatnánk akár műrepülő agyaggalamb lövészetnek is, a sportág igazi ínyenceit is lázba hozza.

A ballonvadászat során a versenyző kérésére felbocsátják a héliummal telt ballont. Amikor a ballon közel kétszáz méter magasságra ér, a pilóta megpróbálja „levadászni”. Egy-egy gép három ballont kap, és két alkalommal kísérletezhet ballononként.

A harmadik feladat, a freestyle-műrepülés. A versenyző saját maga által összeállított három-öt perces szabad stílusú koreográfiát mutat be zenei kíséret mellett. Ennek a számnak a győzteséről 50%-ban a bírók döntenek, 50%-ban pedig a nézők SMS-ben, vagy szavazólapon gyűjtött szavazatai. A nemes légi viadal a nézők számára a Tagore sétányról lesz a legjobban élvezhető.

- Az egész versenyt igyekeztünk úgy kitalálni, hogy ne a technika döntse el az első hely sorsát – kezdte Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok, a szakmai oldal részbeni kidolgozója.

- A szinkronműrepülésnél a gépek gyorsasága számít, míg a ballonvadászatnál segítséget jelent a légcsavar minél nagyobb mérete – folytatta Veres Zoltán, aki esélyesként várhatja a viadalt, főleg a szinkronműrepülést új gépének köszönhetően.

- Ez az MXS típusú gép a szívem csücske. Szénszálas technológiával készült, amely száznegyven kilóval könnyebb, mint a korábbi gépem. Ez olyan generációs különbséget jelent a régi és az új repülőm között, mint a Forma-1-ben az elmúlt 10 év fejlesztése, vagy talán még ennél is nagyobbat. Ezt a gépet nem engedhettem volna meg magamnak, ha a MOL nem vállal jelentős szerepet a megvásárlásában, így a cég segítségének is köszönhető, hogy mióta ezzel a géppel repülök, minden versenyről éremmel tértem haza – áradozott új repülőjéről Veres, aki erős ellenfelekre számít a balatonfüredi versenyen.

A tervek szerint Veres Zoltán mellett két dél-afrikai (Larry Beamish, Nigel Hopkins), két olasz (Francesco Fornabaio, Andrea Fossi), egy brit (Mark Jeffries), egy szlovén (Peter Podlunsek) és egy romániai magyar (Goger Attila) versenyző áll a rajtvonalhoz.