Elmaradt a csúcsdöntés és a címvédés

A NaturAqua lett a győztes Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén, a balatoni 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíjon.

A viadalon ezúttal a hagyományos egytestű hajóknál sokkal gyorsabb katamaránok is rajthoz állhattak. Ennek ellenére nem dőlt meg a Nemere II 1955-ben felállított 10 óra 40 perces csúcsa, egyszersmind a 2001 óta minden Kékszalagon győztes, s az ideinek ugyancsak többtestű hajóval nekivágó Litkey Farkasnak sem sikerült a címvédés, ugyanis a Budapest Bank-Sagemmel negyedikként végzett.

A pénteken elrajtolt, és a 623 starthoz állt hajóval nevezési rekordot döntő viadal mezőnye a célpontnak is számító Balatonfüredről indult, s a hagyományos útvonalon a Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Tihany-Balatonfüred, légvonalban 150 km-es távot teljesítette, melynek végén rendkívül izgalmas befutót láthatott a füredi mólóra kilátogató több ezer néző.

A vártnál gyengébb szelet kapó, és így hosszúra nyúlt Kékszalag győztese Roland Gaebler kormányos és Nyári Zsolt csapata lett egy Ventilo 28 M2 típusú katamaránnal, a NaturAquával. Hajnali egy óra ötven perckor értek célba, tehát csaknem tizenhét órára volt szükségük a pálya teljesítéséhez.

Másodiknak Wossala György, a magyar szövetség társelnöke érkezett be egy Extrém 40-es katamaránnal, az Audi Ramada Sailing Teammel, amelynél a kormányosi feladatot az a kétszeres olimpiai bajnok osztrák Roman Hagara látta el, aki a Tornádó hajóosztályban Hans-Peter Steinacherrel együtt 2000-ben és 2004-ben szerzett ötkarikás aranyérmet.

Kékszalag, végeredmény:

1. Naturaqua (Ventilo 28-as katamarán – Roland Gaebler) 16:49:29 ó
2. Audi Ramada Sailing Team (Extrem 40-es katamarán – Roman Hagara és Wossala György) 16:52:16
3. Kica (Extrem 40-es katamarán, Bartha András) 16:52:56
4. Budapest Bank-Sagem (41 lábas katamarán – Litkey Farkas) 16:56:28
5. Raffica (Libera – Király Zsolt) 17:07:57
6. Principessa (Libera - Rauschenberger Miklós) 17:11:38

A versenyrendezőség sötétedés után fokozottan ellenőrizte a navigációs fények létét és működését a hajókon. A Natur Aqua csapat ellen a versenyrendezőség adott be óvást, mert a Füred előtti befutó szakaszon a fényei rosszul vagy nem működtek. A nemzetközi zsűri megvizsgálta az esetet és nem zárta ki a verseny győztesét. Úgy ítélték meg, hogy a Natur Aqua csapata mindent megtett annak érdekében, hogy a versenyen megsérült lámpák működését helyrehozza vagy megfelelően helyettesítse. A verseny végeredménye nem változott.