Idén sem volt komoly műszaki hiba
- Technikai irányban is sokat fejlődtek a futamok, idén már aszfaltburkolaton rendeztük a versenyeket, ami a tavalyihoz képest több résztvevőt vonzott. Egy kicsit több autóra számítottunk, de így sem vagyunk elégedetlenek. Szerencsénk volt az időjárással is, a hat futamból öt alkalommal egy csepp eső sem esett – értékelt Vajai Zsolt, a Dunántúli Rally Trophy főszervezője.
A veszprémi Németh Attila a VI. kategóriában, vagyis 2000 ccm fölötti, kétkerék-meghajtású autóval versenyzett. Egy dieseles Volkswagen Golf szolgálta egész évben, ami ritkaságnak számít, mivel túlnyomó részt benzines autók uralják a sportot.
Attila volt már abszolút bajnok és kategória bajnok is, mégis azt tartja a legnagyobb eredményének, hogy műszaki hiba miatt még soha nem esett ki, ami ritkaságnak számít. Pályafutása során nem mindig nyert futamot, viszont mindig pontszerző helyen ért célba, és a szorgos gyűjtögetésnek meg is lett az eredménye. Idén abszolútban a harmadik helyen végzett, kategóriáját megnyerte, pedig a nálánál jóval nagyobb teljesítményű autók is voltak a mezőnyben.
- Kedvelem a kanyargós, szűk, technikás pályákat, mint ahogy szeretek esőben is versenyezni. Ilyenkor a nagyobb teljesítményű autók mellett jobban tudok érvényesülni – érvelt Németh Attila, aki saját szervizében készíti fel autóját.
Nyíri Szabolcs és Heinbach János foglalkozik legtöbbet az autóval, nekik ez a hobbijuk, így szívvel-lélekkel csinálják. Ők is a Németh Autószervizben dolgoznak, sokszor a szabadidejüket is feláldozzák a cél érdekében. Jó munkát végeznek, amit az is bizonyít, hogy Aschenbrenner György (Asi) szervizcsapatában is szerelnek.
Arról is faggattuk Attilát, hogy mi a titka annak, hogy még egyszer sem kényszerült feladni műszaki hiba miatt a versenyt.
- Jó minőségű alkatrészek szükségesek, de ez nem minden esetben a drága alkatrészeket jelentik. Mi a Stop Autósboltban szerezzük be őket, de nem az ár a mérvadó. A szélsőséges terhelés miatt nem mindegy, hogy milyen kenőanyagot használunk a motorban és a sebességváltóban, nekünk nagyon bevált a Mobil 1 és az Agip olaj, amit a Lavina Kft. biztosít számunkra. Fontos az is, hogy a legoptimálisabb futómű-beállítást és az időjáráshoz legmegfelelőbb keverékű gumit válasszuk. Utóbbiakban Vujovich György barátunk a specialista. (Ő is Asi szervizcsapatának tagja) – mondta Németh Attila.
A szervezők már most dolgoznak azon, hogy jövőre is megrendezzék a Dunántúli Rally Trophy-t, valamilyen formában biztosan láthatunk Veszprém környékén rallyfutamokat.